Är du en Digiratis?

Är du en Digiratis?

Har du förberett dig och din verksamhet för den digitala transformationen så att du är en Digiratis (högpresterande företag)? Det ökar lönsamheten. Du skapar mer intäkter, har högre lönsamhet och uppnår högre marknadsvärdering.

Studier visade redan 2012 att digitalt avancerade företag var 26% mer lönsamma än deras konkurrenter.

De företag som är förändringsbenägna och lyckas bäst når överlägsna ekonomiska resultat. Samtidigt riskerar många svenska företag att hamna på efterkälken.

För att lyckas med en digital transformation krävs mer än investeringar i teknik.

Digital transformation kräver ledarskap och organisationsbaserad förändring. Företag som är mogna inom den digitala tekniken och omvandlingsprocessen, är de som uppnår de största konkurrensfördelarna och de bästa ekonomiska resultaten.

”Digiratis” överträffa bransch-konkurrenterna avseende finansiella nyckeltal. Inom high-tech, bankerna, försäkringsbolagen, resebolagen och telekom är flesta ”digiratis”. Läkemedelsbranschen, tillverkningsbranschen, energisektorn och detaljhandeln har minst ”digiratis”.

Studier visar att VAD och HUR organisationerna gör, handlar om att lyckas. Så frågan du kan ställa dig inom ditt företag är således VAD ni gör och HUR ni gör det.

Lycka till!

Monica

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *