Effektivitet, Kommunicera, Marknadsföring

Veckans marknadsföringstips – konkurrens

Veckans marknadsföringstips – konkurrens

Börja med att fundera över varför kunden ska köpa din vara (din bok, din kurs, din produkt, din tjänst) framför konkurrenternas. I mitt fall har jag arbetat stenhårt på att skapa onlinekurser, exempelvis, som är unika. Hur vet jag det? Jo jag har skaffat mig en ovanlig kompetens som jag sedan kan bygga in i mina kurser.

Nu lägger jag tyvärr ner verksamheten vid årsskiftet. Jag orkar helt enkelt inte längre. Passa gärna på att gå någon av alla mina trettio onlinekurser innan dess. Du får bra rabatt, hör av dig till mig – så berättar jag mer.

Ett annat tips för dig som är författare är exempelvis att stå för fraktkostnaden. Något som jag har funderat mycket över. Att erbjuda gratis frakt innebär förluster initialt men om du kan öka försäljningen, får du igen förlusten. Ett sätt att göra detta på är att välja print-on-demand-förlag där frakten är mindre och sedan baka in den i bokpriset.

Kanske kan något av dessa tips hjälpa dig i din försäljning.

Lycka till!

Monica