Vill du synas här? Kontakta info@blogbiz.se

Hur kan du styra ditt medvetna och undermedvetna sinne?

Hur kan du styra ditt medvetna och undermedvetna sinne?

Något som de flesta inte vet (och kanske det gäller dig också?) är att du kan välja att styra ditt undermedvetna. Men för att göra detta måste du känna till gränserna och vad som händer, såväl som varför.

I mina personliga utvecklingar, där jag pluggat till certifierad NLP-coach, hypno-terapeuth, certifierad personlig utvecklare inom ledarskap (via Försvarshögskolan), certifierad Chi Neng Qigong-instruktör och som beteende-kreatör, har jag fått lära mig detta. Nu går jag kurs för Joe Dispenza och han upprepar och förtydligar detta. Därför bjuder jag dig på en sammanställning kring hur du kan lära dig förstå hur du faktiskt styr dig själv.

I min onlinekurs ”Nålsögat” som är den ende svenska onlinekurs i sitt slag, handlar det om att du kan stänga tankarna. Extra bra är det då om du kan ta dig ner till den undermedvetna nivån. ”Nålsögat” hjälper dig garanterat bli av med stress och det kan du även göra själv genom ett medvetet val att stiga ner i det undermedvetna.

Introduktion – Visste du detta?

Som barn får du upplevelser via positiva och negativa identifieringar och associationer. Dessa upplevelser skapar sedan dina vanor och ditt beteende.

Bebisen som gråter av hunger, får mat. Barnet som lägger fingrarna på spisplattan och bränner sig, lär sig sky elden.

Vid 6-9 år utvecklas den analytiska förmågan. Vid 9-10 år skapas ett filter mellan det medvetna och omedvetna sinnet.

Endast 5% av ditt totala sinne är ditt medvetna. Det sinne som du använder för logik, resonemang och analys. Vad du kanske inte vet är att det är den delen som ger upphov till din kreativa förmåga, din vilja och din tro.

95% av ditt sinne är ditt undermedvetna, det som består av positiva och negativa identifieringar, och som sedan styr dina vanor och ditt beteende. Kunskapen kring detta har jag jobbat med under 40 år då jag framför allt har utbildat människor i nya vanor och beteenden kring struktur, planering och resultat.

Ditt analytiska sinne arbetar konstant och du utvärderar hela tiden; bra-dåligt, rätt-fel, positivt-negativt, dåtid-framtid, man-kvinna osv. Detta är en förlängning av egot och är väldigt viktigt för din säkerhet eftersom det tar hand om din kropp. Sinnet ger dig varningar när du behöver det. Om du håller på att bli påkörd på gatan, om det är halt och du behöver sätta dig i säkerhet, om det börjar brinna eller när du är ute på djupt vatten exempelvis. Det analytiska sinnet talar med dig – hela tiden.

MEN när du drivs av stresshormoner, kommer egot ur balans och du blir överaktivt analyserande. Du hamnar i vad vi kallar för hög Beta-nivå. Då kan meditation hjälpa dig (såväl som hypnos).

För att det ska fungera måste du dock komma bort från analyserandet. Annars blir det rundgång och du blir än mer frustrerad och otålig. Du ska söka efter tillståndet Alfa-Theta. Det är där förändringen kan ske.

  • Beta och Alfa representerar ditt medvetna sinne.
  • Alfa, Theta och Delta ditt omedvetna sinne.

Vid hypnos går alltid klienten ner i Alfa-Theta-nivån – till det undermedvetna.

Där hittar du lugnet, där kan du förändra och bryta ovanor och dåliga beteenden.

Lycka till med att hitta ditt undermedvetna sinne!

Monica Ivesköld
Milord Inspiration (ingår i Resultat Direkt)

Lämna ett svar

Till startsidan